crqsym

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

بزرگ‌ترین سرقت دیتا در سنگاپور / اطلاعات ۱.۵ میلیون بیمار لو رفت

oiweze

 

به گزارش خبرآنلاین، دیتای بیماران با نفوذ غیرقانونی به بزرگ‌ترین شبکه بهداشت این کشور موسوم به SingHealth رخ‌داده که اطلاعاتی مانند اسامی بیماران، آدرس آن‌ها، جنسیت، نژاد، تاریخ تولد و شماره ملی درمان را در بر می‌گیرد.{لینک}

بیمارانی که از 1 ماه می 2015 تا 4 جولای 2018 به کلینیک‌ها و مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، در فهرست قربانیان سرقت دیتا قرار می‌گیرند.

وزارت بهداشت می‌گوید این‌یک نقشه دقیق و از قبل برنامه‌ریزی‌شده برای سرقت دیتای کاربران بوده است و آژانس امنیت سایبری CSA در حال بررسی موضوع است.{لینک}

ظاهراً هکرها با آلوده کردن یکی از رایانه‌های معمولی داخل شبکه اصلی به بدافزار مخصوص، دسترسی سطح بالا روی سرور مرکزی را برای خود ایجاد کرده و از آن طریق دیتابیس بیماران را به سرقت برده‌اند.

روزنامه‌های محلی نوشتند: نخست‌وزیر، Lee Hsien Loong، هدف اصلی هکرها بوده است.

 

5656

 

منبع
۳۱ تیر ۹۷ ، ۰۰:۲۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
crqsym crqsym

درمان دیابت نوع ۲ با ژن‌درمانی

mehranweb

 

به گزارش خبرآنلاین، گروهی از محققان دانشگاه UAB به رهبری فاطیما بوش در اسپانیا توانستند اختلال متابولیک در جوندگان را به‌طور کامل درمان کرده و امیدهای جدیدی را برای درمان دیابت نوع 2 زنده کنند. {لینک}

پروفسور بوش و همکاران در کاتالونیا با استفاده از ژن‌درمانی و تزریق مواد ژنتیکی داخل سلول برای ایجاد پروتئین مفید و یا انحراف ژن‌های ناکارآمد توانستند با موفقیت بیماری را درمان کنند.

یافته‌های این محققان در EMBO Molecular Medicine منتشرشده است.{لینک}

این محققان درواقع با استفاده از ژن موسوم به FGF21 توانستند دیابت را معکوس کنند. این ژن رگلاتور اصلی متابولیسم بوده و جذب قند خون در بافت چربی را تحریک می‌کند. وقتی یک بافت پروتئین FGF21 تولید می‌کند، آن را به جریان خون منتقل کرده و در سراسر بدن توزیع می‌شود.

تحقیق روی دو نوع موش چاق و مبتلابه دیابت نوع 2 انجام شد و درنتیجه کاهش وزن و کاهش مقاومت به انسولین در آن‌ها پدید آمد.

{دیابت نوع 2 نوعی اختلال در سوخت‌وساز بدن است که با بالا بودن گلوکز خون در شرایط مقاومت در برابر انسولین و کمبود آن شناسایی می‌شود.}

5656

 

منبع
۳۰ تیر ۹۷ ، ۰۰:۲۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
crqsym crqsym

گوگل برای کاربرانش شغل می‌یابد

malvnk

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، "گوگل" ویژگی جدیدی در نوار جست‌وجوی خود اضافه کرده است که می‌توان با جست‌وجوی جملاتی مانند "شغل‌های نزدیک من"(jobs near me )  یا "مشاغل بانکی"(banking jobs) شغل مورد نظر خود را پیدا کرد.

البته این امکان جدید در گام اول تنها برای مردم انگلیس قابل استفاده است.

در این ویژگی جدید کاربران می‌توانند ویژگی‌های آن شغل، میزان حقوق و راههای رفت و آمد به محل کار را با استفاده از "گوگل مپس" (Google Maps) دریابند.

همچنین کاربران می‌توانند شغل‌های مورد علاقه خود که به ‌آن‌ها پیشنهاد شد را ذخیره کنند و قسمت "پیغام گوگل"( notifications)  سیستم را روشن کنند تا شغل‌های مورد علاقه‌ آن‌ها برایشان به نمایش گذاشته شود.

مدیر محصولات گوگل اظهار کرد، امروزه تعداد افرادی که در گوگل جست‌وجو می کنند، رو به افزایش است.

وی ادامه داد، گوگل تاریخی طولانی در ارتباط دادن کاربران با اطلاعات گوناگون داشته است.

مدیر محصولات گوگل افزود، ما با ارائه این ویژگی جدید، مردم انگلیس را به فرصت‌های شغلی جدید ارتباط می‌دهیم.

رئیس یکی از شرکت‌هایی که از این ویژگی گوگل استفاده کرده است، گفت: آزمایشات اولیه این ویژگی جدید گوگل موجب بهبود در کیفیت و کمیت درخواست‌های شغلی شده است.

انتهای پیام

منبع
۲۹ تیر ۹۷ ، ۰۰:۱۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
crqsym crqsym

اولین رژه ارتش سایبری فرانسه در روز ملی باستیل

hrynqz

 

به گزارش خبرآنلاین، ارتش با این نمایش، نشان داد که دفاع سایبری یک اولویت ملی برای فرانسه به شمار می‌رود.{لینک}

فرماندهی سایبری فرانسه موسوم به COMCYBER دسامبر 2016 توسط وزیر دفاع تأسیس شد تا این کشور بتواند در برابر تهدیدات روزافزون در فضای مجازی دست بالا داشته باشد.

سه وظیفه اصلی COMCYBER، اطلاعات و رصد سایبری، حفاظت سایبری و انجام حملات سایبری، به‌عنوان راهی جدید برای مقابله با جنگ‌های نامتعارف تعریف‌شده است.

زمان ایجاد این تشکیلات اتفاقی نیست و پس از اتهامات گسترده از سوی آمریکا به روسیه مبنی بر دخالت سایبری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و اعلام‌جرم رسمی علیه 12 تبعه روس، معنای خاصی می‌دهد.

قرارگرفتن واحد سایبری فرانسه در کنار سایر واحدهای نظامی در رژه معروف، نشان از عزم جدی این کشور برای مقابله با تهدیدات سایر کشورها در بخش زیرساخت‌های دیجیتال است.

5656

 

منبع
۲۸ تیر ۹۷ ، ۰۰:۲۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
crqsym crqsym

مهارت در جراحی، از تجهیزات مهم‌تر است

lyqtci

به گزارش ایسنا و به نقل از تکنولوژی، نفوذ ربات‌ها به تدریج در زندگی امروز بیشتر می‌شود و در این میان نمی‌توان از نقش مهم ربات‌های جراح غافل بود. ربات‌های جراح، امکان دقت بیشتر و عملکرد بهتر را برای پزشکان فراهم می‌کنند.

ربات‌های جراح، علاوه بر بهبود نتایج جراحی، مزایای دیگری هم دارند. در هر حال، یکی از موضوعات مهم در این زمینه، مشکلات طولانی مدت بیماران پس از جراحی است. وجود این مشکلات، موضوع تعیین کننده‌ای است زیرا ربات‌ها و انسان‌ها، در محیط کاری، رقیب محسوب می‌شوند.

دانشمندان "دانشگاه کوئینزلند" (UQ) استرالیا، برای مقایسه عملکرد ربات‌ و انسان در جراحی، پیامدهای بلندمدت جراحی پروستات را بررسی کردند.

پژوهشگران، تفاوتی میان پیامدهای جراحی پروستات انجام شده توسط ربات و انسان پیدا نکردند. آنها در این پژوهش که ۲۴ ماه به طول انجامید، پیامدهای پس از جراحی پروستات را در ۳۰۰ مرد مورد بررسی قرار دادند که گروهی از آنها توسط انسان و گروه دیگر، با کمک ربات‌های جراح مورد معالجه قرار گرفته بودند.

پروفسور "رابرت گاردینر" (Robert  Gardiner)، سرپرست این پروژه گفت: پژوهش ما، نتایج خوبی را در هر دو گروه بیماران نشان دادند. در هر حال، ما نمی توانیم براساس این پژوهش، بیماران را به تغییر پزشک خود یا ترجیح دادن یک جراح ترغیب کنیم.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که به طور کلی، مهارت موضوع مهمتری است و بیماران باید به جراحی مراجعه کنند که در کار خود ماهر باشد و صرفا ربات بودن جراح مهم نیست. در نتیجه، نمی‌توان ادعا کرد که جراحی رباتیک می‌تواند موجب بهبود پیامدهای بلندمدت پس از جراحی شود.

نتایج این بررسی، برای هر دو گروه این پژوهش یعنی کسانی که توسط انسان و کسانی که توسط ربات جراحی شده‌اند، کارآمد خواهد بود.

نتایج این پژوهش، در مجله " The Lancet Oncology" به چاپ رسید.

انتهای پیام

منبع
۲۷ تیر ۹۷ ، ۰۰:۲۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
crqsym crqsym

توسعه مزارع انرژی خورشیدی و بادی چین توسط اپل

mehranweb

شرکت اپل قصد دارد به گسترش مزارع انرژی خورشیدی و بادی در چین کمک کند.

این شرکت، در تلاش برای فراهم کردن یک بودجه 300 میلیون دلاری است و در نظر دارد این بودجه را تا چهار سال آینده، در منابع تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کند. اپل برای این کار، با 10 شرکت از شرکت‌های وابسته به خود همکاری می‌کند. مدیریت این بودجه موسوم به "بودجه انرژی پاک چین"، بر عهده شرکت اروپایی " DWS Group" خواهد بود.

اپل معتقد است که می‌توان بودجه مورد نظر را در زمینه تولید انرژی سرمایه‌گذاری کرد؛ بنابراین شرکت‌هایی که با اپل مشارکت می‌کنند، دسترسی بهتری به منابع انرژی تجدیدپذیر خواهند داشت. بسیاری از شرکت‌های وابسته به اپل، در چین قرار دارند و این به معنای دسترسی گسترده‌تر شرکت‌ها به منابع انرژی خورشیدی و باد خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که چه مقدار از این بودجه، از صندوق ذخایر اپل و چه میزان آن از شرکت‌های وابسته تامین می‌شود.

اپل امیدوار است که بودجه 300 میلیون دلاری بتواند به گسترش پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر کمک کند. به گفته این شرکت، پروژه‌های مورد نظر می‌توانند به طور کلی، بیش از یک گیگاوات انرژی تجدیدپذیر را تامین کنند.

بخشی از دلیل درخواست این بودجه، کمک به شرکت‌های کوچکتری است که در یافتن انرژی پاک با گوگل همکاری می‌کنند. از آنجا که اپل در اوایل سال جاری اعلام کرد که می‌خواهد همه شرکت‌های وابسته، به طور کامل از انرژی پاک استفاده کنند، این پروژه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

5656

منبع
۲۶ تیر ۹۷ ، ۱۹:۱۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
crqsym crqsym